April 27, 2009

metodologi dan peter



metodologi.. alhamdulillah, hari ni habis lagi satu paper. metodologi sains politik. paper yang paling dirisaukan oleh kami semua. pada aku, falsafah paling menakutkan aku. aku minat tapi tidak bermakna kita menguasai. habis paper tadi, tengok muka noni yang paling tension dikalangan kitorang masa review dah "kembali senyum". terlepas beban berat bagi dia aku fikir.

nak kata susah tidak la sangat, senang pun tidak. tapi alhamdulillah semalaman tak tido, berbaloi pada aku hari ini. tapi semua tu belum menjanjikan apa pada keputusan nanti. itu yang kita dapat cukup untuk kadar usaha kita selamani. tapi agak tertekan bila tengok soalan bahagian kuantitatif, tak keluar "contigensy table" dan graf. penat menelaah semalam, berkira sana sini dan yakin boleh buat. tapi tak keluar. sedih gila!!

takper lah, dari sudut positif mungkin nanti senang keluarkan data, dari data primer. al maklumlah, matematik ni bukanlah bidang yang aku minati sangat.

semalam peter bersama aku, mungkin dalam proses mengeratkan kemesraan. siapa yang dia percaya..memang dia akan ramah dan menjawab setiap pertanyaan kita. sapa yang jarang dengan dia dan tak percaya. susahla.. silap- silap kena marah balik. sempat juga bertanya soalan apa yang keluar. katanya, jangan buang masa dengan table dan graf. aku pun tak faham kenapa dia cakap macam tu. dan tadi baru aku memahami kenapa. haha.. peter.. peter.. please answer...

ada juga soalan- soalan lain, soal selidik katanya. kalau falsafah di katanya pula "kau dah dapat kertas biru kan?".. aku simpulkan mungkin kertas biru yang PM saliha bagi.

sudahla peter tu, bosan juga dia dengar soalan yang memualkan. sebelum terlupa, peter cakap semalam suruh aku berterima kasih pada wana. haha.. terima kasih wana, kau memang kawan yang baik. aku doakan kejayaan kau. apapun keputusan nanti, bagi aku kau adalah yang terbaik antara kita semua. terima kasih semasa review hari tu kau banyak bagi tunjuk ajar pada kami semua, terutama sekali pada aku la. data kuantitatif yang kau bagi lecture hari tu memang sangat- sangat membantu aku secara peribadi.. dan sahabat- sahabat yang lain. terkontang kanting kita semua kuantitatif yang Dr. Rizal ajar tu, syukur apa yang kau bagi memang sangat memuaskan. bahagian kualitatfi takla ralat sangat sebab apa GM ajar masuk dalam kepala di tambah denga faktor otak yang hanya tidak boleh menrima nombor.

terima kasih atas tunjuk ajar kau wana, ikhlas dari aku.. kalau tidak memang aku rasa agak hancus la menjawabnya.. terima kasih sekali lagi.

msha: peter nak kawan nga kau wana.

No comments:

Post a Comment

Image Hosted by ImageShack.us