March 21, 2009

cuma sedikit...



cuma sedikit

apabila kita meluahkan sesuatu..
kita berharap ia dapat menjadi perhatian
bila kita meluahkan sesuatu
kita berharap dapat diberi penyelesaian
bila kita meluahkan sesuatu
kita berharap kepada penerimaan

bukan untuk mengikut
tetapi hanya untuk memahami..
bukan untuk beremosi
tetapi untuk didengar sedikit kata hati..

pada mula aku berkata
aku ini tidak sempurna
disebalik kisah,
banyak kesilapan menjadi sejarah
yang tidak mungkin dipadam.
melihat dari situ aku yakin aku akan tewas.
aku tahu
kesilapan keegoan itu ada pada aku
selalu menghantui diri lain untuk tidak menerima

aku tidak berbicara keegoan
aku tidak berbicara sejarah kehidupan
aku tahu aku akan tewas..

cuma berbicara sedikit isi hati..
bukan untuk diterima
tetapi hanya untuk sedikit difahami
perasaan hati....



1 comment:

  1. satu azimat yang perlu dipegang ialah SABAR dalam kehidupan,sesungguhnya sabar itu air kepada api...kita tidakklah sperti Rasulullah yang amat istimewa ciptaannya,kuncinya ialah kesabaran dalam kehidupan...hilang sebutir permata sukar kita temui yang lebih baik,hilang seorang insan baru kita sedar akan kehilanggannya apabila berpisah kelak,hilang seorang ibu kita akan sedar kehilanggannya apabila kita tanngisi pemergiannya...sesungguhnya kita insan kamil yang perlukan muhasabah dalam diri bertanya pada diri siapa aku berbanding DIA...adakah aku sehebat hebat manusia yang tidak melakukan kesalahan...

    ikhlas dari adikkmu

    topek

    ReplyDelete

Image Hosted by ImageShack.us